Regels voor nieuwsbrieven

Spamvrij wervende berichten sturen

 

nieuwsbrief

Als u wervende berichten verstuurt zoals bijvoorbeeld nieuwsbrieven of sms`jes

Let dan op dat u niet spamt.

U moet aan een aantal voorwaarden voldoen om te voorkomen dat u spamt.

 

De minimale voorwaarden waaraan u moet voldoen zijn:

  1. U gegevens als afzender moeten te zien zijn bij de ontvanger.
  2. De ontvanger heeft u uitdrukkelijke toestemming gegeven vóórdat u de berichten mag versturen.
  3. Voor de ontvanger moet er een duidelijke en probleemloze mogelijkheid zijn om af te melden.

 

U heeft pas toestemming van de ontvanger als:

  1. Er akkoord gegaan is met de vraag of u berichten aan hen mag sturen, u moet dan wel duidelijk vermeld hebben om wat voor berichten het gaat.
  2. De ontvangers hebben zelf aangegeven dat u berichten aan hen mag versturen.

Dat u toestemming van de ontvanger heeft moet u tot 5 jaar na verzending kunnen bewijzen, een simpel regeltje in de algemene voorwaarden zoals: “met het akkoord gaan van onze algemene voorwaarden gaat u akkoord met het ontvangen van wervingsberichten” telt niet mee als officieel bewijs voor akkoord. Wel een geldig bewijs is bijvoorbeeld een ingevuld formulier met Op-tin (aanvinken voor nieuwsbrief) of een e-mail van de ontvanger waarin de toestemming duidelijk word aangegeven.

Als u vanuit een adressenbestand verkregen van een andere partij verstuurd, gebruik dan alleen de adressen waarvan u toestemming heeft van de betreffende ontvangers.

Zorg ervoor dat u herkenbaar bent!

In elk bericht dat u verstuurd zet u uw eigen naam of bedrijfsnaam dus geen alias of een gefantaseerde naam.

Eenvoudig afmelden!

In elk bericht dat u verstuurd moet het duidelijk zijn hoe de ontvanger zich op eenvoudige wijze af kan melden, een vragenlijst laten invullen voor afmelding is natuurlijk géén eenvoudige manier!

Als u bovenstaande regels volgt dan zal er geen sprake zijn van spam….

spamvrij mail versturen

 

Servicemails

Servicemails vallen niet onder spam.

Zo mag je bijvoorbeeld mailen over de status van een bestelling of wanneer een abonnement afloopt, heel logisch allemaal.

Je mag ook mails sturen die aan producten of diensten gerelateerd zijn die je eerder geleverd hebt. Het moet wel zo zijn dat deze berichten vanuit jouw bedrijf komen en alleen maar gerelateerd zijn aan die eerder geleverde producten / diensten. Informatie sturen wat voor een klant niet relevant is of mededelingen over andere bedrijven en producten doen mag dus niet!

nieuwsbrief

Houd u zich niet aan de regels? Dan kunnen daar hele hoge boetes voor gegeven worden.

 

Spamvrij nieuwsbrieven versturen.

Betrouwbaar kopen op internet.

× Stel je vraag via Whatsapp